RSS

sábado, 30 de março de 2013

How can I go on....

.... without a personal tourist guide at Kyoto ?  this  question was made to me before in portuguese and any translation mistake is my guilty :-)

I started the journey :-) by taking a sightseeing bus (who has no dog...  hunting with cat, it is a brazilian popular saying) but the guide wasn't a sightspeaking and all I heard was japanese... I miss my personal tourist guide :-(

Anyway I could visit Kinkaku-ji or golden pavilion


and also Kiyomizu-dera



Kyo-wa su-ko-shi mu-zu-ka-shi ka-ta or today was a little difficult in japanese, of course :-)

2 comentários:

reverie disse...

muito bonito. esse é o visual do Japão que eu gosto. e o que houve com a sua 'personal tourist guide'?

Lauro disse...

Você, metade do planeta e mais um monte de gente :-) aqui está lotado. Quando fiz a reserva(out/2012), já estava complicado... acho que foi a 3a. opção. Se quiser ver cada foto maior basta dar um clique nela pois cada uma é um endereço para ela mesma maior. Quanto à minha 'personal tourist guide' não tenho notícias, não se se ficou acanhada com os seus elogios.... e os meus :-) se está celebrando a Páscoa pois ela é cristã.... enfim não sei mas como diria o cego: veremos